'Berlín' reviu el personatge de Pedro Alonso a 'La casa de papel' de Netflix'Berlín' reviu el personatge de Pedro Alonso a 'La casa de papel' de Netflix

«Berlín», de «La Casa de Papel», torna amb un nou temps»
Si preguntes a Pedro Alonso com li agrada Berlín, el seu famós personatge de «La casa de papel», li preguntarà en un teloner.

«Quan vaig llegir la guia em vaig preguntar: ‘Què pensa la gent d’aquest noi? És un terrorista emocional'», vaig dir Alonso en un vídeo, sense poder amagar una rialla.

Els espectadors de l’exitosa sèrie de televisió «La Casa de Papel» estaran encantats de veure Alonso interpretant el lladre menyspreable, sofisticat i una mica psicòtic a l’estrena desesperada de Netflix «Berlín», que s’estrena el 29 de desembre.

«Berlín», de «La Casa de Papel», torna amb una nova història
Tot i patir una malaltia terminal a la segona meitat de «La casa de papel», Berlín va continuar sent una presència deslligada al llarg de les tres temporades del drama criminal, apareixent en flashbacks, i va ser un dels favorits dels seguidors fins al final. Ara tornem, més joves i amb alguns clubs diferents.

«Honrem el que ‘La casa de paper’ ens va donar i ara ho sabem», va dir Alonso. «El nou to és més còmic, més romàntic; hi ha alguna cosa més lleuger a ADN».

'Berlín' reviu el personatge de Pedro Alonso a 'La casa de papel' de Netflix

Tot i que a ADN no s’esmenta quin és el personatge de Berlín preferit dels fans -incloent-hi «Sleeping with the Enemy» que «Sleepless in Seattle»-, Alonso diu que l’amor és un gran tema en el spin-off. «L’amor ho és tot. Però imagineu Berlín en una comèdia romàntica», bromea.

«Berlín» és un preludi de «La Casa de Papel» que presenta Alonso com el lladre principal, aquesta vegada amb una pandilla totalment nova i un to ben diferent. (Crèdits: Tamara Arranz/Netflix)
«Berlín» és un preludi de «La Casa de Papel» que presenta Alonso com el lladre principal, aquesta vegada amb una pandilla totalment nova i un to ben diferent. (Crèdits: Tamara Arranz/Netflix)
La nova sèrie, que s’estrenarà molt abans que la primera vegada de «La casa de papel», mostrarà Berlín al capdamunt del seu cotxe com un lladre, orquestrant un nou crim i amb una important història d’amor com a rerefons.

Berlín és conegut com el cervell i l’estrateg entre altres coses, però pel que fa a les suposicions del cor, històricament ha estat curt. Tal com s’ha revelat a «La casa de paper», ha estat a casa almenys tres vegades.

«Berlín és un noi que, al principi, em va sorprendre molt. Em va dir: ‘El personatge és xulo, oi?’. I vaig pensar: ‘Frid?’. Després, digueu-me com és, i No hi ha res més volcànic que l’amor romàntic”, vaig dir Alonso.

La confessió de Madonna sobre el personatge ‘Tokio’ a «La Casa de Papel»
Ambientada a la ciutat de l’amor, els espectadors escoltaran com Berlín (de veritable nom Andrés de Fonollosa) pretén crear una escena extraordinària a París. L’últim tràiler de la sèrie confirma que s’hi unirà una nova banda de lladres. En pla? Obteniu 44 milions d’euros (48 milions de dòlars EUA) alhora.

És el caràcter volcànic i moralment reprovable de Berlín el que fa que Alonso es desviï. «Després d’intentar encarnar el paper, em sembla realment estar en una pel·lícula diferent. És un paper amb molta substància i riquesa», diu Alonso.


Poques sèries espanyoles han assolit tanta profunditat en el públic mundial com «La casa de papel». Creada per Álex Pina i produïda per Vancouver Media, la sèrie va debutar el 2017 i des d’aleshores s’ha convertit en un fenomen global, convertint-se en el vaixell insígnia d’una nova onada de produccions espanyoles amb presència internacional. Al final del seu viatge es va convertir en un dels títols de Netflix en anglès amb més èxit de tots els temps.

Pedro Alonso com a Berlín, el lladre sàdic al cor del crim «La Casa de Papel» (2017-2021). (Crèdit: Netflix)
«El fenomen de ‘La casa de paper’ ha portat moltes coses bones», insisteix Alonso. «Tot el que he fet amb Vancouver i Netflix en aquests anys em dóna la confiança de saber que és en un lloc on m’importa i on el material està en constant evolució».

La col·laboració de Vancouver Media amb Netflix va marcar un moment crucial que va reconfigurar la trajectòria de «La Casa de Papel». Netflix va comprar les versions en streaming de la sèrie, que s’havia estrenat per primera vegada a la televisió espanyola, i va convertir els 15 episodis originals de la sèrie limitats a 22 capítols, abans d’estrenar-se durant més temps. Segons Alonso, aquest moviment va influir en el desenllaç de la sèrie i va transformar la indústria de la producció mediàtica espanyola, donant lloc a la producció de més sèries espanyoles.

«El mercat global ha creat un nou escenari i ara estem produint sèries que ho són

Related Post

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *